國中基礎1200單字

【國中1200單字】141~150:busy、but、butter、butterfly、buy、by、cage、cake、call、camera

 

141. 忙碌的busy

I'm too busy finishing up my work before the deadline.

我太忙了,要在截止日期前完成工作。

Sorry, I can't make it to lunch today, I'm really busy with a project.

抱歉,我今天沒能去吃午飯,我真的很忙一個專案。

 

142. 但是but

I wanted to go to the party, but I had to stay home and study for my exams.

我想去參加聚會,但我必須留在家裡準備考試。

It's raining outside, but we can still have a great time indoors playing board games.

外面下著雨,但我們仍然可以在室內玩棋盤遊戲。

 

143. 奶油butter

I like to spread butter on my toast in the morning for breakfast.

我喜歡早上在吐司上塗黃油作為早餐。

Can you pass me the butter? I want to add it to my baked potato.

你能把奶油遞給我嗎? 我想把它加到我的烤馬鈴薯裡。

 

144. 蝴蝶butterfly

In the garden, we saw a beautiful butterfly fluttering among the flowers.

在花園裡,我們看到一隻美麗的蝴蝶在花叢中翩翩起舞。

My niece loves chasing butterflies in the park during sunny afternoons.

我侄女喜歡在晴朗的下午在公園裡追逐蝴蝶。

 

145. 買buy

I need to buy some groceries on the way home from work.

我需要在下班回家的路上買一些雜貨。

Let's buy tickets for the concert before they sell out.

我們在演唱會門票售完前先買票吧。

 

146. 藉著by

She sent the package by express mail to ensure it arrives on time.

她透過特快專遞寄出了包裹,以確保它準時到達。

We can go to the park by bus or by car.

我們可以搭乘巴士或開車去公園。

 

147. 籠子cage

The zookeeper carefully opened the cage to feed the hungry lion.

動物園管理員小心翼翼地打開籠子餵飢餓的獅子。

We adopted a rescue cat and provided it with a comfortable cage for the first few days.

我們收養了一隻救援貓,並在最初幾天為它提供了一個舒適的籠子。

 

148. 蛋糕cake

For my birthday, my friends surprised me with a delicious chocolate cake.

我的生日那天,我的朋友們給了我一個美味的巧克力蛋糕。

We baked a homemade carrot cake for the family gathering.

我們為家庭聚會烤了自製的胡蘿蔔蛋糕。

 

149. 打電話call

I will call you as soon as I reach the airport to let you know I've arrived safely.

我一到達機場就會打電話,讓您知道我已經安全抵達。

Can you please call the restaurant and make a reservation for dinner tonight?

您可以打電話給餐廳預訂今晚的晚餐嗎?

 

150. 照相機camera

I always carry my camera with me to capture special moments during my travels.

我總是隨身攜帶相機,捕捉旅行中的特殊時刻。

The photographer adjusted the settings on her camera to get the perfect shot.

攝影師調整了相機的設定以獲得完美的拍攝效果。

 

看更多英文筆記

[基礎文法]國中英文基礎文法總整理,一次看完!

【蝦皮購物】國中會考全科筆記!

支持我

  作者介紹|小元仔藥師與元元不絕部落格

◎  支持作者|蝦皮好物推薦蝦皮連結

  其他連結|FB粉絲團追蹤IG:麻鼠揪麻將

 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 元元不絕 的頭像
    元元不絕

    元元不絕

    元元不絕 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()