國中基礎1200單字

【國中會考1200單字】371~380:fly、follow、food、foot、for、foreign、foreigner、forget、fork、forty

 

371. 飛fly

Birds fly in the sky.

鳥兒在天空飛翔。

I will fly to Paris next week.

下週我將飛往巴黎。

 

372. 遵循,跟隨follow

Please follow the instructions carefully.

請仔細按照說明進行操作。

Dogs often follow their owners around the house.

狗常跟著主人在房子裡轉來轉去。

 

373. 食物food

I love Italian food like pasta and pizza.

我喜歡義大利麵和披薩等義大利菜。

Healthy food choices are important for a balanced diet.

健康的食物選擇對於均衡飲食很重要。

 

374. 腳foot

She hurt her foot while hiking in the mountains.

她在山裡徒步旅行時弄傷了腳。

The baby took her first steps on unsteady feet.

當嬰兒踏出第一步時,雙腳搖搖晃晃。

 

375. 為了for

This present is for you.

這個禮物是給你的。

I will do anything for my family.

為了我的家人我會做任何事。

 

376. 外國的foreign

She speaks four foreign languages fluently.

她能流利地說四門外語。

It's exciting to experience foreign cultures.

體驗外國文化是令人興奮的。

 

377. 外國人foreigner

As a foreigner, I find some local customs strange.

身為一個外國人,我覺得當地的一些習俗很奇怪。

The city is full of tourists and foreigners.

這個城市充滿了遊客和外國人。

 

378. 忘記forget

Don't forget to turn off the lights before leaving.

離開前別忘了關燈。

I always forget where I put my keys.

我總是忘記把鑰匙放在哪裡。

 

379. 叉子fork

Pass me the fork, please.

請把叉子遞給我。

I need a fork to eat my salad.

我需要一把叉子來吃沙拉。

 

380. 四十forty

He turned forty last week.

上週他四十歲了。

I need to run forty laps around the track for practice.

我需要繞跑道跑四十圈練習。

 

看更多英文筆記

【國中英文單字】國中必備1200單字總整理|搭配句子一起記!

基礎文法】國中英文基礎文法總整理,一次看完!

【蝦皮購物】國中會考全科筆記!

支持我

◎  作者介紹| 元元不絕部落格

◎  支持作者|蝦皮好物推薦蝦皮連結

◎  其他連結|FB粉絲團 藥師阿元部落格

 

 

 

 


arrow
arrow

    元元不絕 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()