國中基礎1200單字

【國中1200單字】1~10:a (an)、a few、a little、a lot、able、about、above、abroad、across、actress

1、一(個):a (an)

There is a dog on the road.

有一隻狗在馬路上。

I adopted a cat from the local shelter.

我在當地的收養所領養了一隻貓。

I saw an interesting movie last night.

我昨晚看了一個有趣的電影。

She bought an expensive handbag at the boutique.

她在精品店買了一個昂貴的手提包。

 

相關文章:a、an的區別

 

2、一些:a few

I have a few friends coming over my home for dinner tonight.

今晚我有幾個朋友來我家吃飯。

Could you buy me a few apples from the store tomorrow?

明天你可以從商店買幾個蘋果給我嗎?

 

3、一些:a little

I added a little sugar to my coffee to sweeten it.

我在咖啡裡加了一點糖來讓它變甜。

I have a little time before school.

上學前我還有一點時間。

 

相關文章:a few 、a little 區別

 

4、許多a lot

I enjoyed the concert a lot last night.

我非常喜歡昨晚的音樂會

She studied a lot for the exam.

她為了昨天的考試念了很多書。

 

相關文章:a lot 與 a lot of的用法區別

 

5、能夠…的able

Sarah is able to speak English fluently.

Sarah能夠流暢的說英文

With some practice, Tom became able to ride his bicycle without training wheels.

經過一些練習,湯姆能夠在沒有輔助輪的情況下騎自行車。

 

 

6、關於about

We are talking about you.

我們在談論有關你的事情。

Let me tell you about the new job.

讓我告訴你關於新工作的事情。

 

7、在…上方above

Please place the book above the shelf so that it's easy to find later.

請將書放在書架上方,以便日後找到。

The temperature rose above 30 degrees Celsius, making me felt hot.

氣溫上升到攝氏30度以上,我感到很熱。

 

8、在國外abroad

Jenny is excited about studying abroad next semester.

珍妮對下學期出國留學感到很興奮。

Tom's job requires him to travel abroad frequently.

湯姆的工作要求他經常出國。

 

9、在…對面across

We walked across the bridge to the other side.

我們走過橋到了另一邊。

The children ran across the field, chasing a colorful kite in the breeze.

孩子們跑過田野,在微風中追逐色彩繽紛的風箏。

 

10、女演員actress

The famous actress received an award for her outstanding contribution to the film industry.

這位著名女演員因其對電影業的傑出貢獻而獲獎。

The talented actress delivered a performance that left the audience in awe.

這位才華橫溢的女演員的表演讓觀眾驚嘆不已。

 

看更多英文筆記

[基礎文法]國中英文基礎文法總整理,一次看完!

【蝦皮購物】國中會考全科筆記!

支持我

  作者介紹|小元仔藥師與元元不絕部落格

◎  支持作者|蝦皮好物推薦蝦皮連結

  其他連結|FB粉絲團追蹤IG:麻鼠揪麻將

 

 

 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 元元不絕 的頭像
    元元不絕

    元元不絕

    元元不絕 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()