國中基礎1200單字

【國中1200單字】51~60: Augustauntautumnawaybabybackbadbadmintonbagbake

 

51. 八月August

My birthday is in August, so I always celebrate with a summer barbecue.

我的生日在八月份,因此我總是用夏季燒烤來慶祝。

August is a popular month for vacations, and many people travel to enjoy the warm weather.

八月是度假的熱門月,許多人外出旅遊以享受溫暖的天氣。

 

52. 伯(叔)母aunt

My aunt is coming over for dinner tonight.

今晚我姨媽要過來吃晚餐。

During the holidays, my aunt and uncle host a festive family gathering at their house.

假期裡,我的姑姑和叔叔在他們家裡舉辦了一個節慶性的家庭聚會。

 

53. 秋天autumn

In autumn, the leaves on the trees change color.

秋天,樹上的葉子變色了。

We love taking long walks in the park during autumn

我們喜歡秋天在公園散步

 

54. 遠離away

Could you please put your toys away before dinner?

晚餐前請把你的玩具收起來好嗎?

The teacher asked the students to keep their phones away during the exam.

老師要求學生在考試期間不要拿手機。

 

55. 嬰兒baby

Our family is excited to welcome a new baby in a few months.

我們一家人很高興幾個月後迎來一個新生兒。

Can you please pass me the baby wipes?

你能把嬰兒濕紙巾遞給我嗎?

 

56. 在…後面back

I left my keys at home, so I need to go back and get them before leaving.

我把鑰匙落在家裡了,所以我需要在離開之前回去取鑰匙。

The store has a 30-day return policy, so you can take the item back if you're not satisfied.

該商店有 30 天退貨政策,因此如果您不滿意,可以退貨。

 

57. 壞的bad

I had a bad day at work because my computer crashed.

我的工作搞砸了,因為我的電腦壞了。

Eating too much junk food is bad for your health in the long run.

從長遠來看,吃太多垃圾食物對你的健康有害。

 

58. 羽毛球badminton

I enjoy playing badminton with my friends in the park on weekends.

我喜歡週末和朋友在公園裡打羽毛球。

Do you have any tips for improving my badminton serve?

您對改善我的羽球發球有什麼建議嗎?

 

59. 袋子bag

I always carry a water bottle in my bag to stay hydrated throughout the day.

我總是在包包裡放一個水瓶,以便整天保持水分。

Don't forget to check if you have your keys in your bag before leaving the house.

離開家前,別忘了檢查包包裡是否有鑰匙。

 

60. 烘烤bake

Every Sunday, my grandmother likes to bake fresh cookies for the family.

每個星期天,我的祖母都喜歡為家人烤新鮮的餅乾。

We decided to bake a chocolate cake for my friend's birthday celebration.

我們決定為我朋友的生日慶祝活動烤一個巧克力蛋糕。

 

 

看更多英文筆記

[基礎文法]國中英文基礎文法總整理,一次看完!

【蝦皮購物】國中會考全科筆記!

支持我

  作者介紹|小元仔藥師與元元不絕部落格

◎  支持作者|蝦皮好物推薦蝦皮連結

  其他連結|FB粉絲團追蹤IG:麻鼠揪麻將

 

 

 

 

 

 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 元元不絕 的頭像
    元元不絕

    元元不絕

    元元不絕 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()