國中基礎1200單字

【國中會考1200單字】191~200:clap、class、classmate、classroom、clean、clear、clerk、climb、clock、close

 

191. 拍手clap

I clap my hands when I'm happy.

當我高興的時候我會拍手。

Let's clap along to the beat of the music.

讓我們跟著音樂的節拍鼓掌。

 

192. 班級class

My favorite class is art because I love to draw.

我最喜歡的課是美術,因為我喜歡畫畫。

We have math class right after lunch.

午飯後我們立即上數學課。

 

193. 同班同學classmate

My classmate and I work together on group projects.

我和我的同學一起完成小組專案。

I sit next to my friendly classmate during English class.

英文課上我坐在我友善的同學旁邊。

 

194. 教室classroom

We learn new things in the classroom every day.

我們每天在教室裡學習新事物。

After the bell rings, we all enter the classroom together.

下課鈴聲一響,我們就一起走進教室。

 

195. 打掃clean

I need to clean my room before my friends come over.

我需要在朋友來之前打掃房間。

Mom asked me to clean my hands before dinner.

媽媽讓我在晚餐前洗手。

 

196. 清楚的clear

Please clear the table after we finish eating.

吃完後請清理桌子。

After a good rain, the air feels fresh, and the sky is clear.

一場大雨過後,空氣清新,天空晴朗。

 

197. 店員clerk

The clerk at the store helped me find the right size of shoes.

店裡的店員幫我找到了合適尺寸的鞋子。

My mom talked to the clerk at the bank about opening a new account.

我媽媽和銀行職員討論了開設新帳戶的事宜。

 

198. 爬climb

I want to climb the tree in the backyard.

我想爬後院的樹。

The cat tried to climb up the fence.

那隻貓試圖爬上柵欄。

 

199. 時鐘clock

I look at the clock to see when it's time for lunch.

我看看時鐘,看看什麼時候該吃午餐了。

There is a big clock on the wall of our classroom.

我們教室的牆上有一個大鐘。

 

200. 關上close

Please close the door when you leave the room.

離開房間時請隨手關門。

I like to close my eyes and imagine beautiful places.

我喜歡閉上眼睛想像美麗的地方。

 

看更多英文筆記

[基礎文法]國中英文基礎文法總整理,一次看完!

【蝦皮購物】國中會考全科筆記!

支持我

  作者介紹|小元仔藥師與元元不絕部落格

◎  支持作者|蝦皮好物推薦蝦皮連結

  其他連結|FB粉絲團追蹤IG:麻鼠揪麻將

 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 元元不絕 的頭像
    元元不絕

    元元不絕

    元元不絕 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()