國中基礎1200單字

【國中會考1200單字】201~210:clothes、cloudy、club、coat、coffee、Coke、cold、collect、color、come

 

201. 衣服clothes

I need to wash my clothes because they're dirty.

我需要洗衣服,因為它們髒了。

Mom bought me new clothes for school.

媽媽買了新衣服上學給我。

 

202. 多雲的cloudy

Today's weather forecast says it will be cloudy with a chance of rain.

今天的天氣預報說是多雲,可能會有雨。

I prefer sunny days over cloudy ones because they're brighter.

與陰天相比,我更喜歡晴天,因為晴天更明亮。

 

203. 社團club

My friends and I joined the chess club at school.

我和我的朋友加入了學校的國際象棋俱樂部。

Dad goes to the golf club every Saturday morning.

爸爸每個星期六早上都會去高爾夫俱樂部。

 

204. 大衣coat

I bought a new coat for the winter season.

我買了一件冬天的新外套。

Can you zip up my coat for me?

你能幫我拉上外套的拉鍊嗎?

 

205. 咖啡coffee

I start my day with a cup of coffee to wake me up.

我以一杯咖啡喚醒我的一天開始。

Mom brewed a pot of coffee for breakfast.

媽媽煮了一壺咖啡當早餐。

 

206. 可樂Coke

I prefer to drink Coke with my burger.

我比較喜歡和漢堡一起喝可樂。

Let's grab a Coke from the fridge to cool off.

我們從冰箱拿杯可樂來降溫吧。

 

207. 寒冷的cold

It's cold outside, so don't forget to wear your jacket.

外面很冷,所以別忘了穿外套。

I caught a cold after getting wet in the rain.

我被雨淋濕後感冒了。

 

208. 收集collect

My sister collects stamps from different countries.

我姐姐收集不同國家的郵票。

Dad collects vintage coins as a hobby.

爸爸收集古董硬幣是一種嗜好。

 

209. 顏色color

My favorite color is green because it reminds me of nature.

我最喜歡的顏色是綠色,因為它讓我想起大自然。

Can you pass me the red crayon so I can color the apple?

你能把紅色蠟筆遞給我,讓我為蘋果上色嗎?

 

210. 來come

Can you come over to my house after school?

放學後你能到我家來嗎?

Dinner is ready, so come to the table and eat.

晚餐已經做好了,到餐桌上來吃飯吧。

 

看更多英文筆記

[基礎文法]國中英文基礎文法總整理,一次看完!

【蝦皮購物】國中會考全科筆記!

支持我

  作者介紹|小元仔藥師與元元不絕部落格

◎  支持作者|蝦皮好物推薦蝦皮連結

  其他連結|FB粉絲團追蹤IG:麻鼠揪麻將

 


arrow
arrow

    元元不絕 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()