國中基礎1200單字

【國中會考1200單字】211~220:comb、comfortable、comic、common、computer、convenient、cook、cookie、cool、copy

 

211. 梳子comb

I need a comb to tidy up my hair.

我需要一把梳子來整理頭髮。

The bee's comb was filled with sweet honey.

蜂巢裡裝滿了甜甜的蜂蜜。

 

212. 舒適的comfortable

The couch was so comfortable that I fell asleep on it.

沙發太舒服了,我在上面睡著了。

My favorite chair is really comfortable to sit in for long periods.

我最喜歡的椅子長時間坐著真的很舒服。

 

213. 連環漫畫comic

I enjoy reading comic books in my free time.

我喜歡在空閒時間閱讀漫畫書。

The cartoonist drew a funny comic strip for the newspaper.

漫畫家為報紙畫了一幅有趣的漫畫。

 

214. 共同的common

It's common to see birds flying in the sky.

經常可以看到鳥兒在天空中飛翔。

Colds are a common illness during the winter months.

感冒是冬季常見的疾病。

 

215. 電腦computer

I use my computer to do homework and play games.

我用電腦做作業和玩遊戲。

Dad bought a new computer for his home office.

爸爸為他的家庭辦公室買了一台新電腦。

 

216. 方便的convenient

The convenience store is just around the corner, so it's convenient to grab snacks.

便利商店就在轉角處,買零食很方便。

Online shopping is convenient because you can order from the comfort of your home.

網上購物很方便,因為您可以在舒適的家中訂購。

 

217. 煮飯cook

My mom likes to cook dinner for the family every evening.

我媽媽喜歡每天晚上為家人做飯。

I'm learning how to cook spaghetti with tomato sauce.

我正在學習如何用番茄醬煮義大利麵。

 

218. 餅乾cookie

I love to eat chocolate chip cookies with a glass of milk.

我喜歡吃巧克力餅乾和一杯牛奶。

Mom baked a batch of sugar cookies for us to decorate together.

媽媽烤了一批糖霜餅乾讓我們一起裝飾。

 

219. 涼爽的cool

The breeze from the fan feels cool on a hot day.

大熱天,風扇吹來的微風感覺涼爽。

He wore sunglasses to look cool at the beach.

他戴著墨鏡,在海灘上看起來很酷。

 

220. 抄寫,複製copy

I need to make a copy of this document for my records.

我需要影印這份文件作為我的記錄。

She used the photocopier to copy the worksheet for the class.

她用影印機影印了全班的作業單。

 

看更多英文筆記

[基礎文法]國中英文基礎文法總整理,一次看完!

【蝦皮購物】國中會考全科筆記!

支持我

  作者介紹|小元仔藥師與元元不絕部落格

◎  支持作者|蝦皮好物推薦蝦皮連結

  其他連結|FB粉絲團追蹤IG:麻鼠揪麻將

 


arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 元元不絕 的頭像
    元元不絕

    元元不絕

    元元不絕 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()