國中基礎1200單字

【國中會考1200單字】301310eleven、eleventh、else、e-mail、end、engineer、English、enjoy、enough、enter

 

301. 十一eleven

I counted to eleven before the timer went off.

計時器響之前我數到十一點。

There are eleven players on the soccer team.

足球隊有十一名球員。

 

302. 第十一(的)eleventh

This is the eleventh time I've reminded you to do your chores.

這是我第十一次提醒你要做家事了。

She finished eleventh in the race.

她在比賽中獲得第十一名。

 

303. 其他的else

If you don't want pizza, what else would you like for dinner?

如果你不想吃披薩,晚餐還想吃什麼?

I have to go, I don't want to keep everyone else waiting.

我得走了,我不想讓大家久等。

 

304. 電子郵件e-mail

Can you send me an e-mail with the details?

您能給我發一封包含詳細資訊的電子郵件嗎?

I received an important e-mail from my boss this morning.

今天早上我收到了老闆寄來的一封重要電子郵件。

 

305. 結束end

Please tie a knot at the end of the rope.

請在繩子末端打一個結。

This is the end of the road; we can't drive any farther.

這是路的盡頭; 我們不能再開車了。

 

306. 工程師engineer

My dad is an engineer and he designs bridges.

我爸爸是工程師,他設計橋樑。

She decided to become an engineer because she loves to solve problems.

她決定成為一名工程師,因為她喜歡解決問題。

 

307. 英語English

English is spoken by millions of people around the world.

世界各地有數百萬人講英語。

She's studying English literature at university.

她在大學學習英國文學。

 

308. 喜愛enjoy

I enjoy spending time with my family on weekends.

我喜歡週末與家人共度時光。

She enjoys playing the piano in her free time.

她在空閒時間喜歡彈鋼琴。

 

309. 足夠的enough

There is not enough milk left for cereal tomorrow.

沒有足夠的牛奶來煮明天的麥片。

I've had enough of this nonsense; let's talk about something else.

我已經受夠了這些廢話; 我們聊點別的吧。

 

310. 進入enter

Please enter your username and password to log in.

請輸入你的使用者名稱和密碼以登入。

The students enter the classroom quietly every morning.

每天早上,學生們靜靜地走進教室。

 

看更多英文筆記

[基礎文法]國中英文基礎文法總整理,一次看完!

【蝦皮購物】國中會考全科筆記!

支持我

  作者介紹|小元仔藥師與元元不絕部落格

◎  支持作者|蝦皮好物推薦蝦皮連結

  其他連結|FB粉絲團追蹤IG:麻鼠揪麻將

 


arrow
arrow

    元元不絕 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()