國中基礎1200單字

【國中會考1200單字】411~420:girl、give、glad、glass、glasses、glove、glue、go、goat、good

 

411. 女孩girl

The girl skipped happily down the street.

女孩高興地在街上蹦蹦跳跳。

She's the smartest girl in our class.

她是我們班最聰明的女孩。

 

412. 給予give

Can you give me a hand with this heavy box?

你能幫我搬一下這個重箱子嗎?

I'll give you my phone number so you can call me later.

我會給你我的電話號碼,以便你稍後給我打電話。

 

413. 高興的glad

I'm glad to hear that you're feeling better.

我很高興聽到你感覺好多了。

She was glad when the rain stopped and the sun came out.

當雨停了、太陽出來時,她很高興。

 

414. 玻璃,玻璃杯glass

Please be careful with that glass vase; it's fragile.

請小心那個玻璃花瓶; 很脆弱。

I need to get new glasses; my old ones are scratched.

我需要買新眼鏡; 我的舊的都被刮傷了。

 

415. 眼鏡glasses

He wears glasses to help him see better.

他戴眼鏡是為了看得更清楚。

I'm looking for my glasses; have you seen them?

我正在尋找我的眼鏡; 你見過他們嗎?

 

416. 手套glove

He put on his gloves before going out into the cold.

出門前,他戴上了手套,冒著寒冷。

The baseball player caught the ball barehanded, without his glove.

棒球選手沒有戴手套,赤手接球。

 

417. 膠水glue

I used glue to fix the broken vase.

我用膠水把破損的花瓶固定起來。

Can you pass me the glue so I can finish my craft project?

你能把膠水遞給我嗎?這樣我就可以完成我的手工作品了?

 

418. 去go

Let's go to the park and have a picnic.

我們去公園野餐吧。

What time do you want to go to the movies?

你想什麼時候去看電影?

 

419. 山羊goat

The goat nibbled on the grass in the pasture.

山羊在牧場裡啃食著青草。

We milk our goats every morning.

我們每天早上都會​​擠山羊奶。

 

420. 好的good

She did a good job on her presentation.

她的演講做得很好。

It's a good idea to plan ahead for retirement.

提前規劃退休是個好主意。

 

看更多英文筆記

【國中英文單字】國中必備1200單字總整理|搭配句子一起記!

基礎文法】國中英文基礎文法總整理,一次看完!

【蝦皮購物】國中會考全科筆記!

支持我

◎  作者介紹| 元元不絕部落格

◎  支持作者|蝦皮好物推薦蝦皮連結

◎  其他連結|FB粉絲團 藥師阿元部落格


arrow
arrow
    文章標籤
    國中英文單字
    全站熱搜

    元元不絕 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()